17 vildar på språng!

Hejsan!

Kom på nu idag att jag glömde uppdatera i måndags efter kursen med Wille! :o så jag gör det nu ist! :)
I måndags var vi inte ute i Malinskog (vid klubbstugan) som vi brukar vara... Nej, då var det stads-träning som stod på schemat!
Först övad vi på att "sagt ord gäller", det är något jag MÅSTE öva/tänka på! Även om Wille är super duktig och sitter kvar (stannar) så står jag ändå där och med jämna mellanrum viskar "stanna"... Han är ju så duktig så jag måste börja se till att det funkar! :K sedan övade vi gå fint i koppel och hundmöten innan vi på slutet gjorde den stora övningen... Promenad på stan! Då ska tilläggas att vi var 17 st hundar och säkert 20 förare (ägare)!! Jag trodde faktiskt att det skulle bli ett mindre kaos, men (nästan) alla hundar traskade på i normalt tempo och slakat koppel... Inklusive Wille! :-D

Ikväll ska vi ha inflyttningsfest i våran nya lägenhet, (har nog glömt nämna att vi har flyttat)
Vår nya adress är Majorsgatan 22b, lägenheten är lite mindre men ändå så mycket bättre! Ska försöka lägga upp några bilder på den! :) Wille verkar trivas bra och det är skönt för jag och husse trivs kanon! :):)

Kram
Sanna
&
Hank "Wille" Williams


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0