Utställning 5/5 2012

Hejsan!

I lördags den 5/5 ställde jag ut Wille för allra första gången! En liten inoff. tävling här i Tranås!

Jag personligen är inte mycket för utställningar, just för att man inte tittar nått på hundens temprament eller lynne...
Vi fick iaf goda omdömmen, men gick hem med endast Hederspris!
Det enda de sa som var negativt var att han fuskade med passgång och börjde ner huvudet när han travade...

Men för det lilla vi har tränat tyckte jag att han skötte sig ypperligt!!

Det var bara två australian shepherd's med i tävlingen, men den andra som då vann bäst i ras och gick vidare tyckte jag (lydnads-nörd som jag är) inte förtjänade det... Den gjorde utfall mot Wille två gånger i ringen och hoppade och skuttade som en jäkla groda och var inte så trevlig mot dommaren när hon skulle göra en hantering... Ändå gick han vidare!

Men som sagt, jag veet att de endast bedömmer utseende så jag är inte bitter.... ;)

Nu blir det prommenad med Wille bus ovh övning inför ikväll, då är det nämligen prov på Allmänlydnads kursen! :)

Kram Sanna<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0